Posty

Wyświetlanie postów z czerwiec, 2014

O tym jak z zazdrości, egoizmu, lenistwa i marzeń powstała najwspanialsza społeczność i ciągła motywacja.

Obraz
Myślę, że najpierw było lenistwo, potem egoizm i na końcu zazdrość. Marzyłam cały czas. Bo przecież nie chciało mi się, oj jak nie chciało się ruszyć tyłka z miejsca. Ale chciało się wiać gdzieś z domu, bo nie wyrabiało się z siedzeniem w domu. A te szczupłe laski z kratą na brzuchu biły po oczach... A o czym marzyłam? O wolności.

Ujarana bieganiem :D

Obraz
No i biegam. Tak na serio biegam. Truchtam sobie po mojej wsi i wioskach do niej przynależących.  Jak już się nie duszę i nie wypluwam oskrzeli, co zajęło 3 miesiące - to po prostu jest zajebiście! No bieganie jest zajebiste!!!

O pedagogice w praktyce rodzicielskiej.

Obraz
Jestem ogromnie wdzięczna za moje wykształcenie. W naszym przypadku na pewno szewc ma buty :D Mogę śmiało o tym powiedzieć teraz, gdy histerie mamy opanowane.

4 rocznica ślubu - kwiatowa.

Obraz
4 lata temu wyszłam za mąż. Były nerwy, były obawy i jakaś niepewność. Niepewność bo w dzisiejszych czasach młodym ludziom jest bardzo ciężko. A ja byłam w trakcie studiów Dziś po czasach ścierania i docierania nie ma śladu.

Znerwicowane macierzyństwo.

Obraz
W dzisiejszych czasach macierzyństwo to nie bułka z masłem jakby się wydawało. To, że mamy postęp techniczny, 3 funkcyjne wózki, pampersy i słoiczki nie upraszcza matkom macierzyństwa tak jak to się wydaje naszym babkom. Dzisiaj Matki funkcjonują pod presją. Nie tylko presją otoczenia. To presja ducha czasu. I samotność. Matki czują się samotne. W pewnym momencie może pojawić się wyniszczający macierzyństwo stres. Nerwica?  Depresja? Bywa i tak.

Tata taki rodzic jak i Mama.

Obraz
Tata jest tak samo ważny w życiu Dziecka jak Mama. Od samego początku gdy zostaliśmy rodzicami wychodzę z założenia,  że Tata powinien poradzić sobie z Dzieckiem tak jak i Mama. Nie rozumiem tego stereotypu, że dla Matki jest niańczenie i pieluchy a Tatuś do zabawiania. Nie! Tata ma tak samo uczestniczyć w życiu i wychowywaniu Dziecka jak i Mama.

Nic 2 razy się nie zdarza. Lana Del Rey "Ultraviolence"

Obraz
Lanę odkryłam pewnej, kwietniowej, bezsennej nocy. To było 2 lata temu w 2012 roku. Zobaczyłam na kanale muzycznym w TV klip "Blue Jeans". I przepadłam.

My Mamy Razem Biegamy!

Obraz
Dziś dobiegła końca kolejna magiczna biegowa data. A przed nami następne Biegowe dni :D

Granice i zasady a poczucie bezpieczeństwa.

Obraz
W procesie wychowawczym poczucie bezpieczeństwa jest zaraz po czułości i miłości. Czy kiedykolwiek zadawaliście sobie pytanie: "Co daje poczucie bezpieczeństwa mojemu Dziecku?" Ja zadawałam i wciąż zadaję. Odpowiedź jest zaskakująca i prosta: Moja Córka czuje się najbezpieczniej gdy jestem przy niej.

Czwartek w kadrze.

Obraz
Były ambitne plany na dziś.  Ale przegrały z pogodą.  W efekcie rodzinna migrena,  drzemka i rozdrażnienie.

Moja wolność.

Obraz
Pewne sprawy wracają i żałoba wraca również. Żeby nie wytrącić się całkiem z równowagi psychicznej  sięgnęłam, po mój niezawodny antydepresant: ROWER! Przez rower, wiejskie niebo po płaski brzuch i motywację :D

Bo kiedy nie ma miłości... Co dalej?

Obraz
Poranek.  Już nie śpię ale jeszcze drzemię. Moja Córka wtula się we mnie i mówi swoim słodkim głosem: "Luuubię Cię Mamo, Kocham Cię Mamo..." I tak co najmniej 20 razy...

Diagnoza i orzeczenie o ADHD.

Obraz
Nie ma weekendowego kadru. Ha! Byłam na imprezie. Ale! Mimo bycia na imprezie nie obyło się bez rozmów o TV i ADHD.

A ja się cieszę!

Obraz
Na przekór wszystkiemu.
Cieszę się.
Mimo, że dookoła nie dzieje się dobrze i mogłabym pławić się w czeluściach czarnej dupy.
Cieszę się.
Mimo, że nie jestem w stanie w tym tygodniu podjąć się żadnej z ukochanej aktywności fizycznej.
Cieszę się.

Bomba!

Obraz
Za mną dzień z serii paskudnych. I gdy już pod wieczór leżę i kwiczę w bólach, nagle dzwoni telefon. BOMBA! Dostaję takiej adrenaliny, że brzuch w trymiga przestaje boleć. A w głowie mętlik.

Na ochłodę!

Obraz
Nadeszły dni upalne.  Więc szukamy sposobów na ochłodę. Domowe lody to hit, ale i woda smakowa, lekka zupa warzywna... i domowe Frappe z miętą :D

Najlepsze lekarstwo na ADHD.

Obraz
O farmakologii w ADHD jeszcze się rozpiszę :) Tymczasem przedstawię Wam jeden z efektów ubocznych, najlepszego moim zdaniem leku na ADHD: Matka ćwiczy, taśmy, TABATA, jeździ na rowerze, Biega...


Weekend w kadrze

Obraz
Ciężki ten weekend. Ale dajemy radę :)

Porażka i wewnętrzna niemoc a ADHD.

Obraz
Poczucie porażki towarzyszy ADHD przez dzieciństwo po dorosłość. Wewnętrzna niemoc jest jak paraliż, jak kłoda u nogi i niewidzialny kajdan. Jedno i drugi trzymają się razem na tyle mocno, by obrzydzić życie ADHD-owca w niezależnie od wieku. Jeśli chcecie zrozumieć dlaczego trudno jest być szczęśliwym ADHD-owcem przeczytajcie ten post. Pozwoli Wam zrozumieć jeden z najważniejszych, nieodłącznych aspektów ADHD.

Ale JAJA.

Obraz
Ogromny plus tego, że mieszkamy w podmiejskiej wsi jest własna mini hodowla kur. Swojskie jajka są na wagę złota, więc w naszej diecie jaj jest pod dostatkiem. Oprócz stadka kur z kogutem na czele, mamy też perliczkę. Teraz niosą się wszystkie samice (rzecz jasna oprócz koguta :P ) Zapraszam na śniadanie!

O mojej więzi z Leną.

Obraz
Moja więź z Córką na pewno nie jest oczywista ani prosta. Od pierwszych chwil narodzin Lenki, nasza relacja była wystawiona na próbę. I nic nie było łatwe jak to opisywano w poradnikach/gazetach/portalach internetowych. Po urodzeniu Córki mając Ją w ramionach przede wszystkim byłam w szoku. Nie zalała mnie żadna fala miłości.

Neuroprzekaźniki w ADHD

Obraz
Dziękuję za wszystkie miłe, ciepłe słowa i gratulacje.
Pojawiły się głosy o niezrozumieniu wypowiedzi Pani psycholog.
Chciałabym w skrócie wyjaśnić o funkcji neuroprzekaźników u osób z ADHD.
Neuroprzekaźniki odgrywają kluczową rolę w ADHD.

Droga Pani w Telewizji.

Obraz
Masakra! Co za nerwy, co za mieszanka emocji i tylko 1,5h snu. Wszystko "przez" ADHD i tv.